ZGŁOSZENIE SZKODY KOMUNIKACYJNEJ

Zgłoszenia zaistniałej szkody komunikacyjnej związanej ze zdarzeniem drogowym, do którego doszło na drodze publicznej kategorii powiatowej Powiatu Sępoleńskiego należy dokonać u zarządcy drogi (w tut. Zarządzie Drogowym) jak najszybciej - nie później jednak niż 72 godziny od chwili zaistnienia szkody.

Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu szkody:
  1. Pisemny wniosek-roszczenie (zawierający: nazwę poszkodowanego - imię i nazwisko lub nazwę podmiotu wnoszącego roszczenie, dane teleadresowe: telefon kontaktowy, e-mail, adres zamieszkania / adres siedziby; dokładne określenie przedmiotu szkody; dokładny opis okoliczności powstania szkody wraz z możliwym określeniem miejsca zdarzenia tj. numer drogi powiatowej, punkty odniesienia w terenie, umożliwiające zlokalizowanie uszkodzenia drogi np. nr posesji - jeżeli szkoda miała miejsce w terenie zabudowanym, słupek hektometrowy, znak drogowy itp.).
  2. Poszkodowany na druku zgłoszenia szkody (który otrzyma w Zarządzie Drogowym lub pobierze ze strony BIP Zarządu Drogowego oprócz składanego wniosku) musi koniecznie podać: nr telefonu kontaktowego, niezbędnego do ustalenia oględzin prowadzonych przez rzeczoznawcę Towarzystwa Ubezpieczeniowego oraz miejsce postoju pojazdu.
  3. Oświadcza, że dane zawarte w formularzach zgłoszeniowych są zgodne z prawdą i został poinformowany o odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy (zgodnie z art. 233. k.k.).
Formularz z roszczeniem - składany w Z.D. (716kB) pdf - wypełnia poszkodowany

Formularz zgłoszenia szkody - pojazd (328kB) pdf - wypełnia poszkodowany

Formularz zgłoszenia szkody - mienie (528kB) pdf - wypełnia poszkodowany

Formularz zgłoszenia szkody osobowej (732kB) pdf - wypełnia poszkodowany

Dostarczyć kserokopie dokumentów lub dokumenty do skopiowania:
  • dowodu rejestracyjnego;
  • prawa jazdy kierowcy;
  • dowodu osobistego;
  • aktualnego ubezpieczenia OC uszkodzonego pojazdu;
  • notatki policyjnej sporządzonej na miejscu zdarzenia;
  • oświadczenie(-a) świadków (jeżeli byli)

Komplet dokumentów należy złożyć w Zarządzie Drogowym w Sępólnie Krajeńskim przy ulicy Koronowskiej 5.

Termin załatwienia sprawy:
  • oględziny uszkodzonego pojazdu (bez zbędnej zwłoki) w ciągu 7 dni roboczych od daty wpłynięcia wniosku do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.

Wytworzył: Edwin Eckert (3 marca 2011)
Opublikował: Włodzimierz Łopiński (31 marca 2011, 09:36:36)

Ostatnia zmiana: Włodzimierz Łopiński (26 września 2017, 08:53:16)
Zmieniono: aktualizacja formularza zgłoszenia szkody

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4011

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij